Ankomstlobby på flygplatsen

Det är lätt att upptäcka våra förare som håller orange plakat med vårt företags logotyp och ditt namn på. Om du inte kan se föraren som är dedikerad åt dig kan du be någon av de andra förarna från vårt företag att hjälpa dig. Eller så kan du ringa den avgiftsfria hjälplinjen, 800 870 888, från någon av de offentliga telefonautomaterna, så hjälper vi dig.

Vad du ska göra om du inte kan hitta din drivrutin

Även om vi alltid försöker komma i tid kan det finnas tillfällen utanför vår kontroll då en liten försening kan uppstå. Vänligen tillåt fem minuters marginal, och om din överföring inte har kommit fram vid den tidpunkten, ring den avgiftsfria linjen (+420) 800 870 888 eller Prags telefon (+420) 222 554 211. Offentliga telefoner finns i ankomsthallarna.

Hur du hittar din förare vid ankomst till Prags flygplats

Varmt välkommen

Terminal 1

Denna terminal är för interkontinentala flygningar och passagerare som måste gå igenom tull och immigration. Flyg som kommer från Storbritannien och Irland, och länder i Nordamerika, Mellanöstern, Afrika och Asien kommer hit. En beräknad total tid som krävs för alla formaliteter innan ankomst till lobbyn är 20 minuter utan incheckningsväskor och 35 minuter med väskor.


Terminal 2

Denna flygning är för länder som är medlemmar i EU:s Schengenavtal (förutom Storbritannien och Irland). Hit kommer även andra europeiska flyg och kunderna behöver inte visa pass eller ID för att fullfölja formaliteterna. Den beräknade tiden att anlända till lobbyn varierar från 10 till 35 minuter, beroende på incheckningsväskorna.


Terminal 3

Denna terminal är uteslutande för statliga och privata flygningar.