Vanliga frågor - Bokningar

1Hur gör man en bokning?

Det rekommenderade sättet är att göra en bokning online , fylla i all nödvändig information och bekräftelse skickas till dig direkt. Du behöver inte förskottsbetala eller ange kreditkortsuppgifter för att säkra din bokning. För svårare rutter och speciella önskemål är det bästa sättet att skicka ett e -postmeddelande. Du kan också göra bokningar via telefon (även om det är ett mindre rekommenderat sätt); i detta fall, vänligen ha ditt flightnummer, ankomsttid och huvudpassagerarens namn till hands för att påskynda bokningsprocessen.

2Jag måste ändra/avboka bokningen. Vad ska jag göra?

Om du behöver ändra eller avboka din bokning är det enklast att logga in på din bokningsadministration. Om du inte känner till dina inloggningsuppgifter, följ bara länken för ett glömt lösenord . Du kan också maila oss eller ringa oss.

3Jag har inte fått mitt bekräftelsemail. Varför är detta och vad kan jag göra?

När du har slutfört bokningen kommer du att omdirigeras till din profil för att ladda ner PDF-bekräftelse eller redigera/betala för din bokning. Samtidigt skickas en e-postbekräftelse till din e-post. Om du inte fått bekräftelse är det också bra att kolla din skräppostmapp för att se om den finns där. Annars kan du ge oss din felaktiga e-postadress när du bokade, eller så gick bokningen inte igenom. Kontakta oss i så fall så kontrollerar vi gärna din bokning.

4Räknas spädbarn?

Ja, vi räknar spädbarn och barn som personer i ditt sällskap. Enligt tjeckisk lag är vi skyldiga att använda barnstolar, och vi tillhandahåller dessa gratis. Så att vi är fullt förberedda för detta, vänligen lämna en notering till oss i ditt bokningsformulär där du berättar hur många barn du kommer att ha med dig.

5Vad händer om mitt utgående flyg är försenat?

Din chaufför kommer att hållas medveten om din flights ankomsttid och kommer att vänta på att hämta dig närhelst ditt flyg anländer – allt utan extra kostnad.

6Om du behöver hämta nycklar från ett kontor innan du går till din lägenhet.

Om du bor i semester- eller servicelägenhet och behöver hämta nycklar på hyreskontoret/bokningsbyrån innan du beger dig till din lägenhet tillkommer ingen extra kostnad (om båda adresserna ligger i centrum). Vi tar ut en extra avgift endast om föraren måste vänta på dig under en betydligt längre period (normalt mer än 15 minuter).

7Hur använder du min planerade ankomsttid för att beräkna min upphämtningstid?

När du bokar din flygplatstransfer kommer du att förse oss med din flights planerade ankomsttid. Härifrån spårar vi ditt flyg i "realtid" så att oavsett om ditt plan är i tid, tidigt eller sent, vi är medvetna om din flygstatus och kommer att möta dig baserat på din faktiska ankomsttid. Vi räknar också med att du måste hämta dina tillhörigheter vid bagageåtervinningsbältet. Föraren är närvarande vid ankomstlobbyn cirka 5 till 15 minuter efter din faktiska ankomst.

8Jag skulle vilja använda din tjänst men jag är rädd att jag kan missa mitt anslutningsflyg. Vad rekommenderar ni?

Om du kan meddela oss i det osannolika fallet att du till exempel missar ditt anslutningsflyg kommer vi att ändra din bokning i enlighet med detta – det tillkommer ingen kostnad. Du kan maila oss, ringa eller till och med smsa oss på +420 777 777 237 om ditt missade flyg.

9Jag har en speciell begäran (en barnstol, sittvagn etc.). Hur informerar jag dig?

Om du behöver en speciell transporttjänst som en bil med barnstol, extra utrymme för en sittvagn eller reser med funktionshindrade passagerare, vänligen notera detta när du gör din bokning.

10Var möter vi vår chaufför? Hur känner vi igen vår förare?

När du anländer till tågstationen eller Prags flygplats kommer vår chaufför att hålla ett synligt orange kort med vår företagslogotyp och din huvudpassagerares namn tryckt på. Klicka här för mer information och bilder om detta.

11Vilka är dina öppettider?

Vi driver våra Pragtransporttjänster 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan och 365 dagar om året, inklusive alla helgdagar.

12Hur lång tid tar det från Prags flygplats till centrum?

Resan från Prags flygplats till centrum tar vanligtvis cirka 25 minuter med bil och upp till 40 minuter om det är tung trafik.

13Vilken tid hämtar du oss på vår avresedag?

Vi rekommenderar i allmänhet en upphämtningstid för din flygplatstransfer i Prag på cirka två och en halv timme före din flygavgång för flyg utanför EU och två timmar innan EU-flyg avgår. För delad pendel- eller pendelbuss rekommenderar vi starkt att du bokar din hämtningstid minst 3 timmar före flygets avgångstid. Men i slutändan kan du bestämma din egen avgångstid.

14Vad händer om jag har extra stort bagage?

Vi tar inte betalt för extra stort bagage men uppskattar att bli informerad i förväg för att skicka en större bil vid behov.

15Erbjuder ni andra transportrutter förutom Prags flygplats?

Ja, förutom Prags flygplatstransfer, tillhandahåller vi också transport till och från alla Prags tåg-/busstationer och taxitjänster inom Prag. Vi kan också ordna på begäran en transfer från Prags stad eller flygplats till vilken plats du kan tänkas vilja åka till.

16Har du försäkring?

Prague Airport Transfers sro och dess leverantörer har full ansvarsförsäkring vid olyckor. Vi rekommenderar dock att du har en reseförsäkring som gäller under hela din resa.

17Vad är din rökpolicy?

Alla våra fordon är rökfria.

18Vad händer om jag avbokar min resa?

Du kan avboka din bokning när som helst. Om du är berättigad och din bokning är förbetald, återbetalas din återbetalning automatiskt till det kort som användes för betalningen. I allmänhet, för alla bokningar med ursprung i Prag som inte tillhandahålls av limousiner, beviljas alltid en återbetalning om du avbokar minst 2 timmar innan din upphämtning. För exakta detaljer, se våra villkor .

19När kan jag boka flygplatstransfer?

Vårt system låter dig göra en transportbokning i Prag så långt som 365 dagar före ditt resdatum.

20Reser med hund.

Om du bär hund, observera att hunden måste placeras i en hundlåda. Annars kanske vi inte kan ta emot din transport. Det tillkommer inga extra avgifter för sådan transport, men vi kan behöva använda ett stort fordon beroende på din hunds storlek.

21Hur går bokningen till?

Efter att ha fyllt i formuläret kommer du att få en bekräftelse via e-post med alla detaljer (som var du ska träffa din förare, hur du betalar etc.).

22Erbjuder ni rullstolshjälp?

Vi erbjuder inte specialutrustade fordon för rullstolsanvändare. Våra fordon är inte utrustade med rullstolsramper eller hissar. Du kan kontakta den lokala flygplatsmyndigheten för hjälp.

Vanliga frågor - Betalningar

1Kan jag få ett kvitto?

Ja, oavsett om du betalar direkt till föraren eller online så får du ett kvitto/faktura till din e-post när du har betalat. Du kan också ladda ner fakturor från din bokningsadministration.

2När betalar jag?

För de flesta bokningar kan du antingen välja att betala i förväg för din flygplatstransport eller när du släpps av på ditt hotell. Om du betalar i förskott online kommer vår förare att informeras av vårt system, och det finns inget mer du behöver göra. Om du betalar vid ankomsten med kontanter eller kreditkort, betalar du hela beloppet när du anländer till din destination.

3Behöver jag endast betala i den lokala tjeckiska kronan (CZK)?

Naturligtvis accepterar vi betalning i den lokala CZK-valutan, men vi accepterar även pund sterling (GBP), US-dollar, euro och andra valutor som kan väljas under bokningsprocessen. Om du betalar kontant i något annat än den lokala valutan (CZK) kan priset variera något baserat på den faktiska växelkursen.

4Är dina priser per person eller per fordon?

Priserna för alla våra tjänster anges per fordon och inte per person, förutom när det gäller våra delade skytteltjänster . Med dessa beror priset på hur många personer det är i ditt sällskap.

5När måste jag betala för returöverföringen?

Om du väljer att betala direkt till chauffören, betala det totala beloppet på en gång när du anländer till ditt hotell eller för varje resa separat. I varje fall kommer vår chaufför att ge dig en "transportkupong" som anger det exakta beloppet som har betalats (som anger om betalningen bara inkluderar enkel resa eller tur och retur).

6Ska jag tipsa föraren?

Om du är nöjd med tjänsten du får är det vanligt att ge din förare dricks mellan 5 % och 15 % av din totala avgift. Detta är helt efter eget gottfinnande. Din förare kommer att uppskatta till och med ett litet tips.

7Vår grupp bor på olika hotell; tar ni betalt extra för ytterligare utlämningsställen?

Vårt transferpris från Prags flygplats inkluderar två avlämningshotell (om de är i stadens centrum). Om ditt sällskap ska till fler än två hotell eller en extra adress utanför stadens centrum, kan det tillkomma en extra avgift på 200 CZK för varje ytterligare avlämning per bokning. Om så är fallet kommer du att få information om det i ditt bekräftelsemail efter att du har bokat din Pragtransporttjänst hos oss.

8Flygplatsparkeringsavgift

Flygplatsparkeringsavgiften ingår i priset. Vänligen notera följande villkor. Vår chaufför kommer att vänta i terminal 1-lobbyn cirka 20 minuter efter flygets ankomsttid eller 15 minuter om du anländer till terminal 2. Observera att föraren väntar upp till 60 minuter från ankomsttid. Om du inte har incheckningsväskor och du lägger en lapp eller incheckat alternativ (X) Inga incheckningsväskor kommer föraren att vara redo vid varje terminal 10 minuter efter flygets ankomst och lämnar 45 minuter efter ankomst. Innan föraren lämnar flygplatsen kommer vi att försöka kontakta dig på den medföljande mobiltelefonen. Om du räknar med längre eller behöver längre väntan, vänligen notera för bokningen.

9Kan jag betala med kreditkort vid ankomst?

Ja, det är möjligt för de flesta rutter från Prag eller Prags flygplats. Du kan också betala i förskott via vår hemsida med ditt kredit- eller betalkort. Om du betalar vid ankomst till din destination accepterar vi Visa, Mastercard och AMEX.

10Kan jag betala med kort via telefon?

Ja, men endast för bokningar där en deposition krävs. Depositioner krävs vanligtvis endast för överföringar med ursprung utanför Prag och för utvalda sträckta limousiner. Vi accepterar endast VISA- och Mastercard-kort för betalningar via telefon och debiterar endast 30 eller 50 % av det totala beloppet, resten betalas direkt till föraren. Annars kan du betala mycket enkelt över internet eller med kort till föraren.

11Garanterar du pengar tillbaka, kompensation eller återbetalning?

Ja. I det sällsynta fall att vi inte kan förse dig med Prags transporttjänst som vi lovade , kommer vi att återbetala dig i sin helhet. Om ingen förare väntar på dig på flygplatsen när du väl anländer, vänligen kontakta oss så snart som möjligt för att ta reda på varför och skaffa en alternativ förare till dig omedelbart.